Algemesí, les becerrades i unes festes sense tortura.



Article publicat a La Veu d'Algemesí, edició en paper de gener-2014.  Resposta a l'article a La Veu d’Algemesí, edició en paper de desembre-2013, El becerro, la persona y el político, Joan Vallés.
Jesús Frare, membre de la Folgança – Iniciativa Animalista.


UNA NEGRA se vende por no necesitarla su dueño, de nación conga, como de 20 años, con su cría de 11 meses, sana y sin tachas, muy fiel y humilde, no ha conocido más amo que el actual, es regular lavandera, planchadora y cocinera.  Anunci al Diario de la Marina de la Cuba espanyola, 03/02/1846. 
Los niños y niñas menores de 10 años no serán admitidos al trabajo en ninguna fábrica, taller, fundición o mina.  Article primer de la llei espanyola coneguda com a Llei Benot, 24/07/1873.
Por hoy, señores diputados, es peligroso conceder el voto a la mujer.  Victoria Kent, debat parlamentari de l’1/10/1931. 
Comence amb aquestes breus referències històriques per a parlar dels “drets naturals”.  Sempre hi ha hagut una ideologia adient per a negar eixos drets.  Sempre hi ha hagut raons inqüestionables i tradicions inamovibles.  Sempre s’ha tractat de profit per sobre de determinats individus.  D’explotació, del benefici econòmic que un grup privilegiat ha pogut treure d’aquests individus.  Això no té res de natural (com la propietat privada que, en tot cas, és un dret positiu).
Sempre s’ha tractat d’esclavisme i racisme, de patriarcat i masclisme, de capitalisme i explotació obrera.  I sempre s’ha tractat d’explotació animal i especisme.
Les ideologies capitalistes–totalitàries han manipulat i tergiversat la democràcia, el dret a decidir de la ciutadania, per a imposar totes eixes injustícies que generen beneficis concentrats a canvi de perjudicis generals.  Sempre han passat “el seu diabòlic rodet mitjançat la seua administració pública, amb els seus reglaments, inspeccions, censures, multes, burocràcia, corrupció, pobresa” (aprofite per a citar textualment).  Amb la seua repressió, amb les seues armes, amb els seus exèrcits i els seus colps d’estat, amb els seus feixismes i els seus genocidis.
Sóc un vegà antiespecista que lluita pels drets dels animals, de tots els animals.  Defense fermament que senten i pateixen com els éssers humans, els animals humans, i que volen viure, ser lliures i estar lluny del patiment i la tortura (la propietat privada no la volen per a res).  Sóc membre de la Folgança, on no tothom pensa com jo.  Algunes persones rebutgen el maltractament animal i, concretament, el que converteixen en espectacle per a infants i grans a la setmana de bous d’Algemesí.  Més concretament, rebutgen la barbàrie de les becerrades cadafaleres.  
Hi ha gent que vol justificar aquesta barbàrie assenyalant cap a altres costats, parlant de rates i panderoles i de mercats, fins i tot d’apropiació d’espais públics com la plaça major d’Algemesí.  Més fugides endavant i més cortines de fum.  L’existència de cap altra injustícia no pot justificar la tortura taurina i, encara menys, les becerrades cadafaleres.  Si no es poguera abolir cap injustícia mentre existiren d’altres, mai se n’haguera abolit cap.
No és la Folgança, ni el moviment antitaurí i animalista, qui barreja polítics i mercats en aquesta terra, on no és precisament a les ideologies “col·lectivistes” a les que se les ha d’atribuir la corrupció generalitzada que patim i que ens ha portat a la ruïna.  En tot cas, s’hauria de demanar explicacions a qui sempre està al servei del Sr. Alcalde, D. Vicent Garcia, per a muntar-li una filada quan fa de capità moro davant les manifestacions antitaurines, i a qui arreplega els diners del PP a canvi d’un cadafal que no n’hi ha qui compre a les subhastes cada vegada més minses en diners (els diners del PP que arreplega són els de tothom, perquè si no són dels que arreplegava Bárcenas a canvi de favors, són del finançament públic dels partits).  M’estic referint, per si alguna persona té dubtes, a la Comissió Taurina d’Algemesí.
Senzillament, el poble d’Algemesí té dret decidir que no vol ser conegut al món sencer per això.  Segur que no seria el primer N-E-G-O-C-I (seguint amb la cosa de la propietat i el patrimoni) al qual se li nega una llicència o se li limita l’activitat a la ciutat, cosa completament legítima i, per suposat, legal. 
La consulta ciutadana sobre les becerrades és, senzillament, per a fer justícia.

El becerro, la persona y el político, Joan Vallés.
Las becerradas suponen una polémica muy agradable para el “progresismo nacional” porque les permite quedar como portadores de la Fe verdadera: El Buenismo. 
Según ellos, algunos animales (supongo que las ratas y las cucarachas no) son portadores de unos derechos que están por encima de los derechos naturales de las personas; derecho a la vida, la libertad y la propiedad privada.  Una estrategia habitual de las ideologías colectivistas-totalitarias es atribuir falsos derechos a seres incapaces de hacerlos valer cuando no a meras abstracciones: el país, la lengua, la clase obrera, los becerros, etc.  Evidentemente, alguien ha de velar por hacer cumplir estos supuestos derechos y en este punto “democrática y socialmente” la voluntad de unos se impone sobre la de otros, desatando el diabólico rodillo de la Administración Pública; Reglamentos, inspectores, censura, multas, burocracia, corrupción, pobreza… y ante el descontento vuelta a empezar con más regulación.
Aunque vivamos como adolescentes sujetos a la dictadura de las emociones deberíamos ser lo suficientemente inteligentes como para darnos cuenta de que defender la libertad de mi semejante (aunque no comparta sus gustos) es la manera efectiva de defender la nuestra.  Si prohibimos hacer becerradas, ¿qué nos impedirá en el futuro prohibir la foto de un torero?  Estaremos iniciando con ello un camino hacia la servidumbre, en palabras de F. A. Hayek. 
La fiesta de los toros es una fiesta privada, en un recinto cerrado donde las personas voluntariamente hacen uso de su libertad y su patrimonio.  Cuando los políticos deciden hacer un uso partidario de la fiesta le arrebatan en parte su condición de expresión popular espontánea y la hacen más vulnerable.  Nos hacen a todos, a la sociedad civil, más vulnerables.  Por eso es importante separar al estado (políticos) del mercado y de la sociedad civil (no solamente de la iglesia).
Hay no obstante quien piensa que la democracia es un valor absoluto y un fin en si mismo y que piden una especie de referéndum sobre las becerradas.  Esto no es más que una extensión del “derecho a decidir” de los nacionalistas catalanes.  ¿Quién decide?  ¿Qué decide?  ¿Sobre quien decide?  Si esto es así, ¿por qué no votar si queremos determinadas minorías étnicas en el pueblo o las expulsamos?  Por qué no votar si los políticos han de votar dietas por asistir al pleno o asistir gratuitamente?  Ah!  ¿Que hay principios básicos que no se pueden someter a la voluntad popular?  Pues eso.  Suerte… y al toro!